• Frakt 39 kr * DHL * 30 dagar öppet köp
Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Swish
* KÖP 3 PRODUKTER OCH FÅ 5% RABATT

Köpvillkor

Köpvillkor


Minsta ordersumma 
Vi har ingen minsta ordersumma, alla beställningar är välkomna.

Fraktkostnader

Fast frakt 39 kr, fraktfritt från 600 kr

Leveranser

  • Våra normala leveranstider är 2-4 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter  

Dhl servicepoint. 
Dina varor skickas alltid spårbart med DHL Servicepoint och om du har uppgivit ett mobilnummer får du en sms avi för att hämta ditt paket hos ditt lokala service pointställe. OM du inte har uppgivit ett mobilnummer kommer din avi på din uppgivna emailadress.
OBS paketet ligger endast i 14 dagar hos DHL sedan returneras den till oss. 
För EJ utlösta paket som går i retur debiterar vi kunden 400 kr. Om din köpesumma ej uppgår till 400 kronor kommer vi att skicka en kompletterande faktura på resterande belopp samt fakturaavgift.


Stora strumpbyxor.se alla beställningar packas och skickas från 
1Cru Vin & Antique butikslager på  Västgötagränd 9 - Stockholm.

SMS avisering för snabbare leverans
Om du anger ditt mobilnummer vid beställningen, får du ett SMS som talar om när du kan hämta ditt paket. På så sätt kan du snabbare hämta din leverans.

Outlösta försändelser
Beställning som är levererad och ej utlöst inom 14 dagar returneras till oss på din bekostnad. Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress. Vid paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 400 kronor, oavsett köpesumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.

Transportskadat gods
När du tar emot varan ska du alltid kontrollera att emballaget är helt. Syns skadan utvändigt bör du reklamera godset till distributören innan du tar emot försändelsen. Övriga skador på innehållet se avsnittet "Reklamationer" nedan.

Betalning
Hos Stora Strumpbyxor kan du välja att betala med: Kontokort, Swish eller Förskottsbetalning.
* Swish till nummer 123 303 36 36 (mottagare är 1Cru Vin & Antique AB). Uppge ditt beställningsnummer som betalningsreferens.
* Kontokort via Stripe - Beställning skickas endast till folkbokförd adress
* Förskottsbetalning till Swedbank clr nr: 8327-9 Konto: 903 609 673-4. Mottagare 1Cru Vin & Antique
Uppge ditt beställningsnummer som betalningsreferens


Kvitto/Orderbekräftelse
Den e-postbekräftelse du erhåller när du lägger din beställning gäller som kvitto. Önskar du papperskvitto ber vi dig skicka ett mail till oss så ordnar vi givetvis detta till dig. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och maila oss så skickar vi om bekräftelsen.

Garantier
Stora strumpbyxor följer naturligtvis konsumentköplagen.

Ångerrätt 
Du har alltid full returrätt inom 30 dagar efter du mottagit dina varor, även om förpackningen öppnats. Dock ska varan återlämnas i välvårdat skick, görs inte detta kan du komma att debiteras för eventuell värdeminskning. Då strumpbyxor  är en intim produkt ska alla strumpbyxor alltid vara helt oanvända för att ångerrätten ska kunna nyttjas annars är värdeminskningen 100%. Vid delretur av order som skickats fraktfritt, där resterande ordervärde underskrider gränsen för fri frakt (f.n. 600 kr inkl moms) kommer fraktkostnad att debiteras från de returnerade varornas värde."

Vi erbjuder dig  öppet köp i 30 dagar förutsatt att varan lämnas tillbaka i originalförpackning som är oskadad. Varan får då inte ha använts.

Så snart vi mottagit din önskan om att använda ångerrätten och vi fått tillbaka varan eller ett bevis på att varan skickats spårbart, återbetalar vi inom 14 dagar tillbaka alla dina pengar inkl eventuella avgifter. Hör av dig till oss så hjälper vi självklart till med dina frågor.

När du ska returnera en vara du ångrat köp av skickas den till:

HAGLUND HELEN
VÄSTGÖTAGRÄND 9
118 28  Stockholm
SMS-AVISERING TILL 0707946006

Du får själv stå för frakten tillbaka till oss. 

Medskickat i din retur måste finnas ditt namn och adress. Använd den packsedel du fick i leveransen där du enkelt fyller i dessa uppgifter och skickar med den i returen. Ange gärna varför du vill returnera varan.

Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

Avbeställning av order
Vi hanterar inga avbeställningar utan du får då använda din ångerrätt och återsända varan. 

Byten
Tyvärr tillåter vi inga byten, enklast är att du returnerar dina varor och lägger en ny order i vår webbutik.

                                                    

  1.    Om Stora Strumpbyxor        
  • Företaget har sitt säte i Stockholm. Företagets postadress är   Co/ Haglund, Västgötagränd 9, 118 28 Stockholm. Packlager på Västgötagränd 9 - 118 28 Stockholm    
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  1.  Beställning    
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.   
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].
  1.   Leverans    
  • Våra normala leveranstider är 2- 4 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter  
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].
  1.   Priser    
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  1.   Ångerrätt        
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en 30 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.                
           
            5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:    
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt
  • Du bör omedelbart och senast inom 30 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Vid delretur av order som skickats fraktfritt, där resterande ordervärde underskrider gränsen för fri frakt (f.n. 600 kr inkl moms) kommer fraktkostnad att debiteras från de returnerade varornas värde."              
           
            5.2 Ångerrätten gäller inte vid:    
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.                
           
    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se                              här.                    
  1.     Reklamation och klagomål      
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.                
           
            6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?    
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1.   Ansvarsbegränsning         
  •         Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.    
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
  1.   Produktinformation       
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  1.   Information om Cookies        
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  1.   Personuppgifter    
  •         Genom att handla hos Stora Strumpbyxor accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning.        Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  •     Stora Strumpbyxor är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  •     Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  •     10.1 Vad är en personuppgift?
        En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  •     10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
        För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  •     Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  •     10.3 Rättslig grund
        I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
        Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  •     10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
        10.4.1 Betalleverantör
  •     Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer.    
        De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Kontokort, Swish, förskottsbetalning.
  •     10.4.2 Fraktbolag
        För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget.    Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans.    E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
        De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL.
  •      10.4.3 Nyhetsbrev
        Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
        Vi använder  för utskick av nyhetsbrev.
  •      10.5 Rätten till tillgång
        Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  •      10.6 Rätt till rättelse   
        Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  •      10.7 Rätten att bli glömd
        Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas.    Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  •     10.8 Ansvarig för dataskydd
        Stora Strumpbyxor är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.        
    Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.    
  1.  Ändringar till de Allmänna Villkoren        
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  1.   Tvist och lagval       
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr 
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.